CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 13, 2010

拿得起,放得下

我要拿得起,放得下!释放别人等于释放自己!!

I still remember the day before I was in a relationship, my roommate who is his friend asked if I am one that can let go after having something. That time I told her I don't know. Now I want to prove to myself that YES, I can! Suddenly I felt more relieved and can finally place a smile on my face deep from my heart.

8 comments:

Chin Ling said...

送你一首歌吧,加油.. ^^

记得要忘记 S.H.E

在就要转身前 突然又想起你
相遇的那一天 漾着微笑的你
那个微笑 还是很美丽
可惜那个人 常常要让人哭泣

太耀眼的城市 不适合看星星
就如同你的心 不适合谈安定
谢谢你让我伤过心 学会爱情并非执迷
人改变不了 改变不了的事情

记得要忘记 忘记
我提醒自己 你已经是人海中的一个背影
长长时光 我应该要有新的回忆

人无法决定 会为谁动心
但至少可以 决定放不放弃
我承认我 还是会爱着你
但我将永不再触碰这记忆

记得要忘记 忘记
经过我的你 毕竟只是很偶然的那种相遇
不会不容易 我有一辈子 足够用来忘记

人无法决定 会为谁动心
但至少可以 决定放不放弃
我承认我 还是会爱着你
但我将永不再触碰这记忆

记得要忘记 忘记
我提醒自己 你已经是人海中的一个背影
长长时光 我应该要有新的回忆

记得要忘记 忘记
经过我的你 毕竟只是很偶然的那种相遇
不会不容易 我有一辈子 足够用来忘记

我还有一辈子 可以用来努力
我一定会忘记你

eMiLy said...

this is the 1st time I listen to this song. thanks for all your suggested songs. they really speak of my feelings. and yeah like they say time is the best antidote. so I guess now what I can do is don't think about it and let time does its wonder.
I see that your blog is little gras. you are from usm? do I know you?

Chin Ling said...

哈哈,希望你可以早日释怀,不要像我这样。。

我只是路人甲。。 :p
不知道要怎么跟你说,我想你可以去问你的大家姐。。 ^^

eMiLy said...

you also have something you can't let go? perhaps its not the person you failed to let go. it's just the memory...

Chin Ling said...

yes, is memory..
i saw this at somewhere: "you can close your eyes to reality, but not to memory.."
it's true, when eyes closed, all memory pop out.. T.T

eMiLy said...

I don't know if I ever shared it in my post, there's this saying '人生最可怕的不是失去,而是不能面对现实。' Sometimes thinking back I'll felt unfair. Why some girlfriends can just be mad for little things and still their boyfriend would come and comfort them while I did nothing wrong and I got a break up. Now thinking back, nothing is fair in this world. So let's not keep thinking about it. 释放别人等于释放自己。记得要忘记。^^

Chin Ling said...

其实到底是怎么一回事?没有跟你讲清楚原因吗?

eMiLy said...

yeah we had discussed it through and through. we had both tried to save this relationship but nothing can be done and it's no one's fault. so now we are still friends. ^^